Tuesday, February 02, 2010

Valentine's card and a new cookie cookbook / Valentijnskaart en een nieuw koekjeskookboek

One of my resolutions for this year is to send some more cards out. So far I am doing good. I never ever send Valentine's cards and I really did not plan to start that this year. But yesterday I was looking at de Creating Keepsakes website and I got inspired by all those Valentine's cards. So I thought it would not hurt to make one (just one, LOL). I was planning to send to a good friend.

Cardstock: Bazzill
Patterned paper: Basic Grey
Embossing folder: Cuttlebug
Rub-on: K and Company

The heart was cut with the Silhouette

Yesterday I had a very stressfull appointment and after I was done (it turned out not to be stressfull at all) I treated myself to lunch at my favorite place, Bagels and Beans and did some chores downtown. I came across this great cookie cookbook. I just had to buy it. It's called 'The great Christmas cookie swap cookbook' and it's published by Good Housekeeping and filled with awesome cookie recipes. As a bonus the book has blank removable recipe cards in the back for passing on those recipes. Such a cook idea. It's spiral bound so it will lie flat when you use it (They must make all cookbooks like that) I might bake some tomorrow.



Een van mijn goede voornemens was om dit jaar eens wat meer kaarten te versturen. Tot nu toe gaat dat helemaal goed. Ik ik nog nooit in mijn leven een Valentijnskaart gestuurd en was ook niet van plan om daar dit jaar mee te gaan beginnen. Nu was ik gisteren op de site van Creating Keepsakes aan het rondneuzen en kreeg wel inspiratie van zoveel mooie Valentijnskaarten. Nou ja, eentje maken kan toch helemaal geen kwaad (eentje maar, hahaha) Ik ben van plan om hem naar een goede vriendin te sturen.
Cardstock: Bazzill
Dessinpapier: Basic Grey
Embossing folder: Cuttlebug
Rub-on: K and Company

Het hart is gesneden met de Silhouette

Gisteren had ik een afspraak die me van tevoren heel veel stress heeft gegeven (en achteraf viel dat 100% mee) en daarna heb ik mezelf verwend en ben gaan lunchen bij mijn favoriete tentje, Bagels and Beans. Daarna moest ik nog het een en ander doen in de stad en ik kwam in de boekhandel een geweldig koekjesreceptenboek tegen. Ik kon het niet laten liggen en moest het kopen, hahaha. Het heet 'The great Christmas cookie swap cookbook' en is uitgegeven door Good Housekeeping. Het staat ramvol met allemaal heerlijke recepten. Als extraatje zitten er achter in het boek blanco receptenkaarten waarop je de recepten kan schrijven en die door kan geven aan een ander. Wat een gewldig leuk idee. Verder is het gebonden met een spiraal zodat het plat blijft liggen als je hem aan het gebruiken bent. Zo zouden ze alle kookboeken moeten maken. Misschien ga ik morgen wel bakken. 

1 comment:

  1. lovely idea..your friend will love the card..

    ReplyDelete