Thursday, September 03, 2009

My Scrapbook Studio

Ever since we knew I was pregnant (which was NOT until 17 weeks!) I knew my scrapbookroom had to be moved upstairs to the attic. Even though there's a lot more room in the attic, I hated saying goodbye to the room I was in. I loved how everything was organized in there and how close I was to Jorams room (And no, he never woke up from me hammering away, LOL)


When we started decorating the nursery everything was packed in boxes, moved to the attic and they have not been touched until last week. In the last two months of my pregnancy I was not worth a dime, and with the hot weather I hated being up there. So last week I finally started to unpack those boxes, sort stuff out (Can't believe why I kept all those empty packages of Quickutz dies for all those years...........)

A couple of months ago I bought a huge size table (200x100cm) so I have a great worksurfacewith the possibility to keep stuff within reach. At this point of unpacking and organizing the table is mainly used for putting stuff on................... I will get there eventually. Now it already looks better than on the picture.



And if you are also trying to organize your scrapbook workspace you might want to consider buying a book about it. Years ago I bought How to organize your Scrapbook workspace by Memory Makers. There's so many good tips in there. If you are smart you might want to Google the terms SCRAPBOOK and ORGANIZATION to get some amazing tips for free (and the money you save you can spend on supplies............)

It's about time I start to scrap again. I miss it!
BTW; The cute guy on the photo is my dear husband Richard!

Toen we wisten dat ik zwanger was (en toen was ik al 17 weken zwanger) wist ik dat ik mijn scrapkamer naar zolder zou moeten verhuizen. Op zich niet erg want er is veel meer ruimte op zolder, maar ik vond het ook wel weer jammer om afscheid te moeten nemen van mijn scrapkamer zoals die was. Ik vond het geweldig hoe alles in die kamer georganiseerd was en hoe dicht die kamer bij die van Joram was (En hij werd echt nooit wakker van al dat gehamer van mij!)


Toen we de kinderkamer gingen inrichten zijn alle spullen in dozen gepakt, naar de zolder verhuisd en niet meer aangeraakt tot vorige week. In de laatste twee maanden van mijn zwangerschap was ik echt niets waard en het hete weer (en daardoor de hoge temperatuur op zolder) maakte dat ik bijna nooit op zolder was. Vorige week ben ik eindelijk begonnen met het uitpakken van dozen en spullen uitzoeken (Vraag me niet waarom ik al die jaren de verpakkingen van de Quickutz stanzen heb bewaard)


Een paar maanden terug heb ik een enorme tafel gekocht voor op zolder zodat ik een geweldig werkvlak zou hebben en ook nog de mogelijkheid om er van alles neer te zetten wat ik binnen mijn bereik wilde hebben. Nu moet ik zeggen dat die tafel in het proces van opruimen vooral wordt gebruikt om spullen op te leggen. Uiteindelijk wordt het geweldig! Het ziet er nu alweer beter uit dan op de foto.


Als je ook je scrapkamer wilt organiseren is het de moeite waard om een boek erover aan te schaffen. Ik heb jaren geleden het boek How to Organize your Scrapbook Workspace gekocht van Memory Makers en dat staat vol met goede tips. Als je slim bent dan zoek je ook tips op het www. Als je STORAGE en ORGANIZATION Googled vind je heel veel informatie (weliswaar in het Engels) En het geld wat je dan uitspaart kun je dan weer scrapspullen voor kopen...............


Het wordt tijd dat ik weer ga scrappen, ik mis het echt.
Trouwens; die leuke man op de foto is mijn lieve man Richard!

No comments:

Post a Comment