Sunday, September 06, 2009

Childrens Vacation Week 'De Beuk'

The last three years Joram went to childrens vacation week 'De Beuk' in the last week of summer vacation. A week full of fun, playing games and being outside. And a week where you get to see quit a bit of his class mates before school starts again. Every year there's a new and exciting theme. This years theme was Jungle!

On the first day Joram did something I would have never expected: Joram actually ate a grasshopper and a worm! Even the thought gives me the shivers. I just hope they took a pic of that moment. I guess he is not allowed to complain about his dinner ever again.........

The parents are not allowed on the site until the last evening so they have no idea what it looks like. The kids build they own hut on the first day and that is going to be their 'home' for the week. Their bags are there and they have lunch there. Jorams group was called The Voltures and they won the main price for building theirs (A golden banana........) He can't wait until next year and as for me: I can't wait until the cd-rom with the photos on it is put in my mailbox.


De laatste drie jaar is Joram in de laatste week van de zomervakantie meegeweest naar de kindervakantieweek 'De Beuk'. Een week vol met plezier, spelletjes en heel veel buiten zijn. Een week waarin hij al heel veel van zijn klasgenootjes weer ziet voordat de school begint. Ieder jaar is er een thema en dit jaar was het: De Jungle!

Gelijk op de eerste dag gebeurde deed Joram iets wat ik nooit had verwacht: Hij at een sprinkhaan en een meelworm. Alleen de gedachte eraan geeft me al kippenvel. Je snapt dat hij thuis nooit meer kan klagen over het eten. Ik hoop alleen maar dat er iemand een foto heeft gemaakt van dat moment.

De ouders zijn niet welkom op het terrein tot de laatste dag. Zij hebben dus geen idee hoe het er uit ziet. De kinderen bouwen op de eerste dag met hun groep een hut die ze de hele week als hun 'thuis' beschouwen, hun tassen staan er en ze lunchen daar. Joram zijn groep heette De Gieren en ze hebben zelfs een prijs gewonnen voor de mooiste hut (Een gouden banaan......) Hij kan niet wachten tot volgend jaar en voor mij geldt: Ik kan niet wachten tot de cd-rom met foto's in de bus valt.

No comments:

Post a Comment