Thursday, August 13, 2009

A lousy lousy blogger

I am the first one to admit: I have been the lousiest blogger lately. There are some excuses, but never a whole lot. Our computer has been not working for a while due to my studio moving to the attic to make place for a nursery, the attic was sooooo hot lately, I had such a hard time getting to the attic because of my shortness of breath. Do I need to say more??????

Most of you will now know that we became the proud parents of a girl named Jinte. She was born on the 28th of July at 10.58 am. I delivered at home (because of my meds I should have been delivering in the hospital) because it was going way too fast to still go to the hospital. Afterwards Jinte and myself were taken to the hospital by ambulance. What a bumpy ride that was. Jinte was admitted to the neonatology unit for two-and-a-half days and was then allowed to go home with me. She's a tiny little girl, when she was born she weighed 2605 grammes and was 47.5 cm long. She is a very happy baby whom we did not hear crying until her third day (when she was given a bath in the hospital)

The friday night before Jinte was born Marjan came over to take some BELLY pics. We had been prosponing that for weeks and we could and should not waited any longer.

Ik ben de eerste om het toe te geven: Ik ben een vreselijk blogger geweest de afgelopen maanden. Er zijn natuurlijk een paar excuses; maar niet genoeg: Onze computer is een tijdje buiten werking geweest omdat ie verhuisd werd naar zolder zodat we beneden plaats hadden voor een babykamer, op de zolder was het zooooooooo heet, naar de zolder gaan was geen pretje omdat ik vreselijk kortademig was. Nog meer excuses nodig?

Zoals de meesten van jullie inmiddels weten zijn we de trotse ouders geworden van een dochter: Jinte. Ze is geboren op 28 juli om 10.58. Ik ben uiteindelijk thuis bevallen (wat niet de bedoeling was vanwege mijn medicijnen) omdat het allemaal veel te snel ging om naar het ziekenhuis te gaan. Daarna zijn Jinte en ikzelf per ambulance vervoerd naar het ziekenhuis (een heel hobbelig ritje!) waar Jinte werd opgenomen op de afdeling neonatologie. Na twee-en-een-halve dag mocht ze met mij mee naar huis. Ze is een heel klein meisje, ze woog bij haar geboorte 2605 gram en was 47.5 cm lang. Ze is een heel tevreden meisje die we niet hebben horen huilen to ze de derde dag in het ziekenhuis in bad ging.

De vrijdag voordat ik beviel is Marjan gekomen om foto's te maken van mijn buik. Dat hadden we al weken afgesproken maar steeds stelden we het weer uit. Maar goed dat we dat uiteindelijk die vrijdag niet gedaan hebben!

1 comment:

  1. Anonymous09:38

    I should notify my girlfriend about this.

    ReplyDelete