Wednesday, September 03, 2008

Schoolkamp groep 8 / School Camp Grade 7

Toen de organisatie van het schoolkamp van school van de huidige groep 8 aan de slag ging met de voorbereidingen ben ik gevraagd om mee te gaan. Uiteindelijk heb ik (veel te laat) besloten om toch niet mee te gaan. Niet omdat ik het niet leuk vond (ze lopen nu denk ik de spooktocht en ik wilde dat ik er bij was) maar gewoon omdat ik dat lichamelijk en geestelijk niet aan kan. En het is uiteindelijk niet zo heel verstandig om maanden te moeten boeten voor twee nachten zonder slaap!

Een van de weinige dingen die ik heb bijgedragen aan de organisatie (behalve mijn aanwezigheid en inbreng) is het maken van de foto's op de dag van vertrek en het maken van de kampbokaal. Het thema van het kamp is dit jaar '1001 Nacht'. Nu had Elise nog en glazen bol die ik kon gebruiken en dus ben ik aan de slag gegaan. Eerst met papier mache, maar dat wilde niet zoals ik het wilde. Uiteindelijk heb ik een pak klei gekocht en ben gaan klooien met klei. Dat ging gelukkig een stuk beter. Daarna heb ik het hele zaakje geverfd, een beker van Richard uit elkaar gesloopt (daar was hij minder blij mee, want het was een wisselbeker............Maarja, hij stond in de schuur in een doos) en het uiteindelijke resultaat mocht er wezen. En nu maar hopen dat ie ergens een mooi plaatsje zal krijgen!

When they started preparing at school for this years school camp for 7th grade (last year here) I was asked to go along. Finally (way too late) I decided not to. Not because I wouldn't like it (they're now doing a ghost hunt in the woods and I would love to be there) but simply because I would not be able to handle it physically and mentally. At the end it is not really wise to suffer for months just because I missed two nights of sleep!On of the few things I added to the orginazation (except for me being there and my activity during the preparations) was taking pictures when they left and making the camp trophee. This years camp theme is '1001 Nights'. Elise still had a glass bowl that I could use so I started....... First I tried paper mache but that did not really work out well. I finally bought a pack of clay and started going again. That went a lot better. I painted and decorated the whole thing and disambled one of Richards trophees (which he did not like at all, because he had to hand it back in again. But it was in a box in the garage..........) The final result was great. Let's just hope it wil get a nice spot somewhere!

No comments:

Post a Comment